文章

音樂下載庫?

HKBloggersGroup 看到 豬欄 引了一單新聞,是關於音樂下載的,但並不是消極的起訴報導:

團體設音樂下載庫以宣傳知識產權

【orisun.com專訊】由九個創意工業團體組成的香港數碼內容聯盟,發現有三至四成的網上博客日誌(Blog),採用未經授權的音樂及圖片背景,不尊重知識產權,該聯盟將動用五百萬元在今年內成立一個網上中央資料庫,寄存多首歌曲、相片及動畫等,讓博客及個人網頁的製作人,登上該資料庫合法下載有關歌曲及圖片,藉此向青少年宣傳知識產權。

現在業界對於網絡下載,只有消極的打壓活動,而這麼一個「音樂下載庫」概念,正如 Sidekick 的回應「起碼有d郁動,唔會一池死水」,是很好的第一步。

不過,就這麼一個報導,沒有其他資料,所以也很難估計這是什麼葫蘆賣什麼藥,腦中問題一大堆:提供的內容,是免費還是要收費?其營運模式又是怎樣?是試聽小片段還是全首?有沒有插入式廣告?下載了的人對檔案有沒有擁有權?可不可以備份?有沒有 DRM?可不可以再分發?

而這個下載庫背後的理念是什麼?是如文中所說「藉此向青少年宣傳知識產權」,還是求財而已?香港現在不是沒有合法下載網站,但因為種種技術問題如付款方法、下載格式等等,總是流行不起來。如果想做突破,也許就要像 YouTube 一樣,可以讓用家上載內容,而本身只是一個平台,但卻難免會對現在版權法例踩界。

想進一步想,如果這個下載庫,有完善的版權、收費基制,可以讓個人發佈內容後,簡單地搞定版權問題,並建立收費渠道,成為推動個人創作的交流平台,則比起單單只是一個官方樣式的下載網,就更功德無量了。

幻想完畢,老土地說句:我們還是走著瞧吧!

P.S. 究竟「香港數碼內容聯盟」的背景如何?九個創意工業團體是誰?網上以乎並找不到太多資料,看來是相當新的組織?是由政府所推動的?

回應

  1. 咁而家知多少少大概係點, 邊九間啦~

    頭先去網站睇, 見到佢有d 片(關於知識產權o既api 之類), 一click 就要人download, 原來都成6m 起碼~
    個format 唔知係乜, 用media player 就要人再download d唔知乜, 後來又有個popup windows 要人輸入e-mail add 去獲得"播放o既授權", 入o左又submit 唔到~

    o向網站, 見到佢叫人download 一舊 iRC media player, 冇任何資料介紹, 淨係叫你下載~ 好黐線….

    我只不過想睇o下你條片o者? 又要搞呢樣, 又要搞o個樣, 唔係趕客又係乜?
    你不如將d 片convert 做flash, 淨係俾人睇咪得囉~
    我唔恨download d 片o架~
    你o地搞到"尊重知識產權"原來要咁辛苦(要裝咁多o野), 咁不明不白(咩係 iRC media player? 安全的嗎?), 門檻咁高, 係咪其實想趕客呢?

  2. 看來,如果這個下載庫也是這樣 (其實一定是這樣,看那九個團體就知了),「教育」看來都是徒然…

  3. 香港的商家及政府都一直大支宣傳全面保護版權,但卻提也不提 Fair Use,實在氣人。

    要知道,保護創作人及版權持有人是重要,但保護公眾權利也是重要。

    在之前的講座裏,知識產權處大大聲地說他們的成立就是為了保護產權,所以作品的分享不在他們的工作範圍。如此說,香港則是「名正言順」的單方面保護版權了。我們何時會有「保護公眾權利處」呢?

  4. 子揚, 我登記o左做會員喎~
    佢o地話咩做o左會員可以借佢o地地方用嘛,
    咁我o地咪借佢o地地方開o下會,
    研究o下佢o地搞乜o野囉~~~
    聽講有得組團參考, 有專人帶我o地去認識佢o地講緊o既"知識產權"呀,
    係咪好吸引呢?
    不如我o地組團去玩咯? o

  5. 先更正:
    聽講有得組團參考<-參觀

    另,
    “知識產權處大大聲地說他們的成立就是為了保護產權,所以作品的分享不在他們的工作範圍。”
    <-咁都得?係咪堅o架?如果有此事o既記錄就好lu~
    呢句話太有份量喇!

  6. 不如十二月我返黎既時候約上去啦!之後去唱K!!

    我地咁多關心事態發展既blogger同podcaster上去一定會好好玩:P

  7. 如果個地方係靜靜地,借黎錄下 podcast 都唔錯喎~~
    (最近聽左幾集 blogger cafe,但係都聽得出係o係真 cafe 錄,好勁雜音~)

  8. 好o丫~ 上去錄podcast o丫~ o
    我覺得用o黎搞o下聚會, 互相交流, 甚至教o下d 冇咁熟blogging 同podcasting o既朋友d 入門技術都好唔錯o架~ :)

*